Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.
Budowa podziemnego Dworca Głównego wraz z tunelem dojazdowym w ramach projektu „Stuttgart 21”. Oprócz budowy hali dworca i tuneli dojazdowych zw. „Talquerung”, projekt obejmuje m.in. obiekty towarzyszące tj. ciągi kanalizacyjne, separatory i kanały. Geograficznie projekt podzielony jest na część północną, halę główną i część południową. Północny tunel kolejowy budowany jest metodą naziemną i łączy się z tunelami drążonymi w ziemi. Hala Dworca o wymiarach 450 m na 80 m z efektownym sklepieniem z elementów w kształcie czaszy jest zwieńczeniem i centralnym punktem projektu „Stuttgart 21”. Sklepienie składa się z 28 słupów kielichowych z naświetlami, wykonanych z białego betonu kosmetycznego przy użyciu elementów szalunkowych 3D. Do zabudowy górnej części kielicha używa się szalunków o łącznej powierzchni 1000 m2, zbrojenia o masie 360 ton oraz 780m3 betonu.
Zleceniodawca: Ed.Züblin AG
Planowany czas realizacji: 2015 - 2025