Budowa podziemnego Dworca Głównego wraz z tunelem dojazdowym  w ramach dużego projektu infrastrukturalnego „Stuttgart 21”. Oprócz budowy hali dworca i tuneli dojazdowych zw. „Talquerung”, projekt obejmuje m.in. obiekty towarzyszące tj. ciągi kanalizacyjne, separatory i kanały.
Geograficznie projekt podzielony jest na część północną, halę główną i część południową.  Północny tunel kolejowy budowany jest metodą naziemną i łączy się z tunelami drążonymi w ziemi w kierunku na Feuerbach i na Bad Cannstatt, a następnie przechodzi do hali głównej Dworca. Hala Dworca o wymiarach 450 m na 80 m z efektownym sklepieniem z elementów w kształcie czaszy jest zwieńczeniem i centralnym punktem  projektu „Stuttgart 21”. Z halą dworca łączą się tunel kolejowy z części południowej, z przejściem do dwóch tuneli w kierunku lotniska względnie Ober-/Untertürkheim.

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.